måndag 10 mars 2014

Stör mig på snälla människor, hopplös

Alltså på flera ställen, framför allt i mitt hus, är det många som ofta är väldigt hjälpsamma att hålla upp dörrar när jag kommer med vagn. Det är ju väldigt snällt, alltid kul med människor som är hjälpsamma och tänker på ens medmänniskor. Jag ler och säger tack!

Men.. lilla jag kan inte låta bli att störa mig på att folk ska stå och hålla upp dörrarna som står upp själva i flera sekunder, såndär dörrupphållarfunktiion. Känns förbjudet att störa sig på en sådan sak, för människorna är ju bara snälla och omtänksamma. Så jag fortsätter såklart att le och tacka (även om jag inombords stör mig... Hehe!).

Ett annat problem inom relativt snar framtid. Ett riktigt problem. Se bild nedan:
Såhär står vi i garaget, jag står i mitten. Jag kommer precis in nu genom dörren om någon står bredvid. Huuur ska jag göra när magen blir stooor? Kommer seriöst inte att gå? Någon kanske tänker: du får hoppas att det iaf är fritt på andra sidan så kan du klättra in. Nej, kan jag säga då. En klättrar inte in i en bil med stor gravidmage. Ja vi får se hur det löser sig. Det kanske går att trycka in magen trotsallt?

Inga kommentarer: