måndag 17 mars 2014

Nej jag läser inte Bibeln

Blev idag uppringd av okänt nummer. Kvinnan säger: Hej, jag ringer och undrar om du läser den där boken Bibeln? Jag gillar då inte sådana här random konstiga samtal. Nej sa jag, blev mycket ombekvän och la på. Ringer någon upp så vill jag ha en presentation på vem det är och varför hen ringer. Kanske var det jehovas vittne eller något, vet att Christopher blev uppringd nyss, men ändå. Fråga inte bara pang på om jag läser Bibeln. 

Theodor är inte bra idag. Det började bra med öppna förskola, go och glad. Men sen strax efter 12 hemma blev han röd i ansiktet och var ganska ledsen när han åt. Sen blev det bara värre och värre och tillslut skrek-grät han. Mitt i allt fick jag byta bajsblöja som lyckats läcka lite också, typiskt. Sånt panikskrik hade han sen och jag börjar nästa gråta själv. Det är så fruktansvärt när han är så ledsen, verkar ha ont och inget vi gör hjälper. Till slut gick vi ut med vagnen och då somnade han. Sovit i knappt två timmar och nu vaknade han och blev ledsen direkt. Lite hes låter han också. Somnade dock om i mitt knä nu.. Hm undra vad som var fel, om han fått i sig något han inte tål eller vad det han vara.. Stackars plutten!

Inga kommentarer: