måndag 3 mars 2014

Blodprov

Idag smet jag och Theodor bort till vårdcentralen för att ta prov för att se hur det ligger till med allergin nu. Provet tas via ett litet stick i fingret och sen får blodet droppas ner i ett rör. Theodor tittade intresserad, snyftade lite och efter ett tag kom ett litet gråtskrik. Men han höll sig förvånansvärt lugn och när ally var klart fick han ett bamseklistermärke. Skönt att det gick så lugnt till och nu hoppas jag vi får trevliga besked, även om jag är tveksam på att allergin försvunnit än..

Jahaja. Ringde försäkringskassan också nu för att kunna veta hur mycket jag behöver jobba för att kunna spara dagar. Personen jag pratade med fixade så att en handläggare skulle kolla upp ärendet och sen ringa upp mig. Braaaa, nu blir det ordning. Killen jag pratade med första gången vet jag inte vad han sysslade med. Kände att jag inte kunde lita på honom......

Ikväll ska jag jobba, och imonkväll och torsdag kväll. Heja heja! Kommer säkert vara smått död i slutet på veckan, men lite rikare nästa månad! :D

Theodor häromdagen!

Inga kommentarer: