fredag 15 augusti 2014

Bära

Såhär när en snart har två barn på heltid att ta hand om så har jag ju funderat mycket på bärsele och/eller bärsjal. Känns som att det kommer kunna underlätta mycket att kunna bära lillebror mycket för att samtidigt kunna ta hand om Theodor och allt annat som ska göras. Skulle jag kunna få till amning när jag bär dessutom? Vore ju väldigt bra!

Vi har en lite speciell bärsjal men den är lite krånglig att få på plus att den känns lite stor för mig. Efter Sixten har vi även två selar och den ena vill jag inte använda (oergonomisk babybjörn) och en som jag inte riktigt har kunnat prova pga magen hehe. 

Meeeen jag är ju lite föräldskad i ergobaby, gärna den nya 360 då. Såklart den dyraste... Var ju inte själv kunnat prova men tycker att väldigt många verkar vara väldigt nöjda med ergobaby. Och så en helt vanlig sjal som en knyter själv. Det verkar ju skönast och lättast att anpassa efter min mindre kroppsstorlek. Frågan är nu återigen, kommer jag använda det mycket så att det är värt att köpa? Och vilken i så fall? Huu...

En av massa olika bärsjalar. Vet inte om någon är bättre än någon annan?

2 kommentarer:

Sofie sa...

Jag använde bärsjal en del med Noah. Han gillade att sova i den, framförallt. Fick dock aldrig till det med att amma i sjalen...

Linn sa...

Nä det kan nog vara svårt med amningen. Eller jag skulle aldrig klarat det med Theodor, mjölken sprutade på för mycket haha. Hade du någon särskild sjal? Något speciellt en bör ha liksom?