måndag 4 augusti 2014

Flickan Theodor

Oh stormen (ok överdrivet, regn och åska iaf) drog nyss in, så himla skönt. Orkar verkligen inte sol och värme mer nu, lite fin höst ser vi fram emot hela familjen! Aldrig är en väl riktigt nöjd? Haha

Idag var jag och Theodor på öppna förskolan en stund innan jag hade besök hos barnmorskan. Flera vuxna pratade om Theodor som "hon" eller "flickan", han hade nämligen en grå tröja med söt hund på plus tofs mitt på huvudet, så typiskt tjej? Haha. Hur som, känner mig kluven i om jag ska rätta eller bara låtsas som inget. Hon eller han, inte så noga kanske? Men samtidigt kan jag tycka att det är ett bra tillfälle att kabske få någon att förstå att även ett barn med snopp kan ha tofs och söta djur på kläderna? Inte bara mörka färger, skjorta eller monster? Men jag vill inte göra folk obekväma heller, inte för mycket i alla fall haha. 

Jaja, besöket avslutades med att Theodor dök rakt ner i golvet från en babysitter och slog i näsan, fick jätteont, började gråta, kom tårar! 

Därefter gick vi åtminstone till barnmorska, en annan idag då min vanliga har semester nu. Han låg med huvudet som han ska och allt annat såg fint ut med. Förhoppningsvis blir det inga mer besök hos barnmorskan för jag föder gärna innan den 27 augusti, men det får vi se hur det blir med den saken!!

Det här var något för Theodor, stort handfat, vatten och plastdjur!!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Ett tips är ju att nämna barnet vid namn när de är i närheten! Det brukar jag göra. Typ! Kom Sixten får jag en kram, eller vad som nu passar!

Anonym sa...

Om jag känner igen det fenomenet! Min son har ofta blivit kallad flickan osv. Jag rättar alltid. Tycker gott att folk kan fundera en stund över sina fördomar innan de säger "åh vilken söt flicka/pojke" nästa gång. Klär ofta min pojke i rosa och ibland blommor. Dessutom är regnskydd, åkpåse osv blommigt. Mest för att jag gillar det och just nu bryr han sig inte direkt. Men som sagt, rättar alltid mest för att ge en tankeställare.

Linn sa...

Ja precis, folk kan behöva tänka till lite hehe! Jag gissar väl också på kille eller tjej pga kläder och så, men försöker alltid avvakta och kanske höra vad barnet heter eller ja, fråga först haha. :)