fredag 29 augusti 2014

Dagens

Jag har varit himlans effektiv idag. Upp vid 06 med Theodor. Vanlig morgonrutiner på att ge honom mat och sen mig. Vid strax innan nio gick vi ner och kollade om det fanns tvättid till 10, och visst fanns det det! Sen drog det igång på riktigt:
- klä Tedde för dagen
- städa av handfat/toalett 
- sortera tvätten 
- jag duschade
- börja tvätta (ner med all tvätt, 4 välfyllda kassar, till tvättstugan tillsammans med Theodor)
- mellanmål för barnet
- ut på sövningspromenad med Theodor i kombo med att rasta hunden 
- hem, lämna hunden, ner igen och hänga tvätt
- diska all disk
- laga middag (kycklinggryta med ris och karamelliserad lök. Viktigt att påpeka att jag laga relativt avancerad mat!!)
- ner och hämta all tvätt
- Fixa fram mat till Theodor så vi båda kb äta
- vika all tvätt
- plocka undan överallt, bädda sängar och dammsuga
- diska efter middagen
- paaaausa

Theodor har även varit hjälpsam med att plocka fram saker hela tiden, flytta på tvätten jag har vikt osv. Damma gjorde han bra! Haha...

Lite får jag skryta om mig själv tycker jag. Har gjort massor och magen är ivägen hela tiden och jag blir trött fort. Men det är så skönt att nu gå och lägga sig och allt är städa och iordning! Som belöning vill jag gärna föda barn, snabbt och smidigt helst! Heja heja!!

Gulleplutten igår

Inga kommentarer: