onsdag 17 september 2014

Prickar

I och med Theodors allergi och hans ganska känsliga hud så studerar jag ju allt noggrant och vill helst ha ett svar på vad precis alltid beror på. Blir så stressad annars

Igår började Milton bli alldeles röd på underarmarna och lite på benen. Under dagen kom små knottror fram också och det blev lite mer. I morse sedan hade rodnaden lagt sig lite med prickarna syntes tydligare och hade blivit hårdare. Gaash.. Min första tanke var ju att även denna ungen har allergi och nu regerar han på min mjölk. Jag vill verkligen inte joina Theodor i hans kostvanor..

Men jag tror nog det kan bero på värme. Igår natt sov han nästan sex timmar på mig nämligen och när vi vaknade var vi alldeles blöta av svett. Och prickarna har inte spritt sig mer och det är ju precis där han ligger och trycker med armar och ben mot mig. Och nu verkar det bara bli bättre.. Hoppas jag...

Japp nu har jag ältat Miltons första prickar lite, yey!


Inga kommentarer: