tisdag 2 september 2014

Utvisas

Igår på idol sökte en 17-årig tjej. Förutom att vilja gå vidare som alla andra hoppades hon även på att det i så fall skulle öka hennes chanser att få stanna i Sverige. När hon fyller 18 ska hon nämligen utvisas, och då har hon bott i Sverige sedan 2011. Jag tror det var Etiopien som hon skulle utvisas till och där hade hon inga släktingar. Alltså det är ju helt orimligt? Vad är det för regler som gör att det går till såhär? Och om nu idol skulle göra läget bättre för henne, vad kul. Men ska ens chanser i idol avgöra om en får stanna i Sverige eller inte?? Kan du sjunga lite så kan du stanna, annars ryker du? Nä denna ständiga orättvisa!

Och ingen unge i sikte. Hade inte ont igårkväll direkt men det är inte lätt att vara bekväm om natten. Känns ungefär som att ha sovit på liggunderlag i en vecka och så försöka hitta en skön position. Och så vaknar jag sådär varje timma och vid 05.30 vaknade Theodor och var ledsen. När han väl slutade vara ledsen så gjorde han dag istället. Meen har varit ganska gnällig tills han fick gå på förmiddagsvila nu vid 10. Mmmmh fantastiskt!

Idag ska faster Emmelie ha lite playdate med Theodor i alla fall så jag har tid för mig själv. Jag ska väl duscha, laga mat och om jag orkar, gå och köpa ost på Hemköp. Jippie! Haha....


Inga kommentarer: