måndag 1 september 2014

Tar det lugnt

Igår nästan framåt kvällen plockade Theodors farmor upp honom och tog med honom hem till sig. Det är så konstigt när jag och Christopher blir ensamma hemma och inte ska göra något särskilt. Men det var skönt med en lite fri kväll och mycket space i sängen under natten. Först vid 8.30 gick vi upp, inte ofta en annan får ligga kvar så pass länge i sängen! 

Nu är Christopher på jobbet och Theodor är fortfarande kvar hos farmor. Det var skönt det för jag fick nyss väldigt ont i ryggen och blev väldigt obekväm ett tag här. Alltså välkomnar all smärta om det leder till ett barn, men detta obehag utan resultat är fruktansvärt. Hittad en skönt position i sängen nu i alla fall med värmekudde i ryggen så nu känns det bättre. Ja vi får se. Ingen mer än mig hoppas på att detta är något men vore väl inte förvånande om jag får gå några dagar till med smärta, bara för att plågas liiiite extra! 

Det känns lite jobbigt att Christopher jobbar kväll denna vecka. Ofta kör det ju igång på kvällen/natten och inte kul att börja få värkar typ när Theodor ska äta kvällsmat och läggas. Ja alltså får jag tydliga värkar ringer jag ju någon men om det är sådär segt och otydligt som med Theodor. Ja, det blir som det blir!

Något sommarbarn blev det inte, utan ett septemberbarn. Ja det blir la bra!

Och den där smärtan bara gick över plötsligt. Hm lurigt. Skönt att inte ha ont, tråkigt att ha noll tecken på förlossning...

Inga kommentarer: