fredag 19 september 2014

Tack och hej nässpray

I nästan nio månader har jag använt nässpray dagligen. En härlig gravidtäppa som kom typ dag ett och har suttit i. Jag undrar hur många nässpraysflaskor som gått åt? En i veckan kanske? Haha sjukt.. 

Med Theodor försvann täppan så fort han hade kommit ut. Men den här graviditeten har jag använt nässpray i större utsträckning så nu har täppan blivit kvar, även om det blev mycket bättre efter förlossningen. Men igår natt bestämde jag mig för att dissa sprayen och börja min avvänjning. Det har gått bra, det har nästan försvunnit nu. Men det har verkligen blivit ett litet beroende, jag känner för att ta nässpray bara för känslans skull liksom. Näsan blir så härligt fri så att säga hehe. Ush, det måste vara jobbigt att ha ett riktigt beroende av något!!

Milton har nu varit vaken hela förmiddagen typ och jag får inget gjort. Christopher och Theodor vilar nu och då är det ett ypperligt tillfälle för mig att plocka undan lite och kanske fixa mat. Får panik på att bara sitta i soffan och glo när det finns massor att göra. Der hade varit så mycket mer effektivt om det var Christopher som ammade.. Hoppas lillebrorsan kan somna här nu!!


Inga kommentarer: