fredag 12 oktober 2012

Att bidra med något..

Blev nyss påmind via en film om hur hemska människor är mot djur. På gymnasiet tittade jag på en hel del filmer i samband med vårt projektarbete om djurrätt och det är hemskt. Självklart är det extremt hemskt när oskyldiga människor far illa, men när människor plågar djur så är det något annat. Djur är så oskyldiga, alltid. Människor är hemska djur.

Jag vill bara säga att jag är stolt Världsförälder hos Unicef, Isbjörnsfadder för WWF och numera Animal Protecter för WSPA. Detta blir sammanlagt 300 kronor i månaden för mig. Mina mest väl spenderade pengar varje månad!

Har man en hyffsat normal inkomst kan vem som helst skänka 100 kronor i månaden. Välj något du tycker är viktigt!

Många vill inte ge några pengar eftersom det finns risk att en stor del går till andra saker (höga löner till VD:n mm..) än till själva ändamålet. Det är säkerligen många gånger så, men leder mina bidrag till att 5 kossor och 10 barn får det bättre så är jag nöjd ändå!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej Linn,
Stort tack för ditt stöd och för att du skriver om oss.
Varma hälsningar från alla oss på UNICEFs Sverigekontor!
//Jenny