måndag 1 oktober 2012

Nationalsången

För tillfället är det ju mycket prat om det ska vara tillåtet med böneutrop i Sverige. Något som ofta kommer upp i samband med sådana här diskussioner är att det är så extremt hemskt att vi inte får sjunga nationalsången längre på skolavslutningar. Vad hände? Var det bara min skola (som hade skolavslutning i kyrkan varje sommar och vinter) som inte sjöng nationalsången? Har absolut inget minne av att vi gjorde det någon gång iaf. Vad har nationalsången förresten att göra med sommar och vinter att göra? Då är det väl roligare att sjunga sommar- och julsånger kan jag tycka!

Böneutrop skulle förresten inte störa mig. Stör mig hemskt mycket mer på till exempel inbitna kristna svenskar som diskriminerar bland annat homosexuella.

Nu ska kaninen jag fick igår få spela en visa för sonen min. Därefter plugg, mat och när Christopher kommer hem DEXTER!!!

Inga kommentarer: