måndag 15 oktober 2012

snart februari eller..?

När jag sitter lugnt och stilla i soffan eller ligger i sängen rör sig nästan alltid bebisen på sig, mer eller mindre. Jag kan ligga hur länge som helst och känna hans små rörelser, är så härligt att han visar att han lever.

Innan jag var gravid kunde jag tänka att det är väl ändå lite roligt att vara gravid också, uppleva allt. Det är det ju på ett sätt, men vill mest bara att det ska ta slut, vill ha februari nu!

Först och främst vill jag att han ska komma ut så jag får umgås och lära känna mitt fina barn. Att få mage och förändras var också något jag tyckte verkade spännande förut. Förvisso, det är det väl. Men vill helst bara bli mig själv igen. Kläder tänkte jag inte spelade någon roll innan heller, men nu när det plötsligt är verklighet är det lite värre. Många kläder sitter dåligt och byxor går inte att knäppa. Kläder som jag annars skulle köpt känns helt onödigt att köpa, för jag kommer ändå inte kunna få på mig dem snart. Saknar att kunna klä mig som jag känner för, köpa lite nytt och känna mig fin. Att köpa massa mammakläder (som inte finns mycket av, mest fula dessutom) känns också onödigt. Dyrt och tråkiga kläder som jag inte kommer kunna använda så länge.

Det finns mycket att klaga över när man är gravid, och det gör jag ibland också. Men är ändå superduperglad varje dag att magen växer och blir större, hur ful jag än känner mig. Hur illa jag än mår eller hur trött jag än är vissa dagar så är jag ändå alltid glad över att han är där inne! :)

Inga kommentarer: