fredag 12 oktober 2012

vimsigt

Idag har jag blivit frusterad över att allt är så oorganiserat på jobbet. Jag antar att det ser lite likadant ut på alla äldreboenden, men ändå. Jag var på en sårvårdsföreläsning förra veckan som jag tyckte var väldigt bra. Det var mycket som jag hört förut men som jag nu fick uppmärksammat igen. Jag försöker prata om det på jobbet och fråga om vi inte borde gör si och så och varför vi inte har det på andra sätt. Men det finns liksom lite intresse från alla håll att styra upp saker och ting. Jag förstår det på ett sätt. Försöker man ändra på något tycker alla bara att man är jobbigt och det blir så mycket mer jobb, bla bla bla.

Jag vill ha ett eget ställe där jag får bestämma och ordna upp allt praktiskt. Sånt som är så enkelt liksom. På mitt egna ställe skulle min dröm vara att bara personal som är duktiga och motiverade jobbar. Folk som lyssnar på instruktioner, vill göra allt på bästa sätt och lära sig nya saker. Nu är det så många som lyssnar på saker och sen går det uppenbarligen ut lika fort. Så tråkigt.

De flesta på mitt jobb är duktiga, snälla och vill väl. Det är väl bara det att vi ser på saker lite olika ibland.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma. Men jag tror att alla skulle tycka att ens jobb var roligare om allt man gjorde kändes riktigt rätt och man hade en väl genomtänkt tanke bakom olika saker. Det blir roligare om man gör sitt bästa och också hela tiden lär sig saker.

Det ska bli skönt att vara mammaledig, även om jag kommer sakna vissa gamlingar på jobbet. Får gå och äta kakor med dem ibland!

Inga kommentarer: