lördag 27 oktober 2012

jobbigt

Idag steg jag upp vid halv sex på morgonen och duschade. Brukar aldrig orka duscha innan jobbet men nu när jag har lugg så blir det så hemskt fult om håret är ofräscht. Förutom att det var svinkallt så var det en rätt behaglig, lugn start på dagen. Tyvärr mådde jag hemskt illa dock och kunde inte äta något. Tur var väl det för innan jag skulle gå så var jag tvungen att spy, igen. Tredje gången den här veckan, buhu. Har börjat ta järntabletter för några veckor sen och det står där att biverkningar kan vara kräkningar. Men jag vet inte, är väl pojken som växer så det knakar också!
Jobba fick jag göra ändå och det gick ganska bra. Men då vi bara är fyra personal på morgonen på helgen så är det tungt. Jag tycker det är på gränsen till vanvård när vi tvingas jobba på det viset. Man hinner knappt hjälpa alla upp till frukost och varje pensionär får så lite tid man bara kan lyckas få ner det till. Ush. Jag mår inte heller bra av att jobba under sådana förhållanden nu. Kroppen hänger ju inte med riktigt längre. Jag kan inte ta det lugnare än vanligt, då skulle jag nog få panik av den stressen som skulle uppstå eftersom det skulle kännas som att man aldrig blev klar. Men vad att göra?

Nu är hundarna här och jag tänkte titta på Postkodmiljonären och Så mycket bättre! Och äta noblesse..

Inga kommentarer: