fredag 26 oktober 2012

bitter

De senaste dagar på jobbet har känts bra. Nöjd med min insats och trivts och så. Men så fem minuter innan jag går hem idag lyckas jag få något att störa mig på som gör att jag inte alls är sugen på att gå tillbaka för tillfället. Jag tycker väl rätt mycket, speciellt om småsaker. Det blir ju ganska irriterande när många har andra åsikter än jag uppenbarligen. Det är väl irriterande för andra också när jag har åsikter om alla möjliga små saker men jag kan inte låta bli längre. Jag vill säga vad jag tycker och tänker om allt, hela tiden. Det är väl skönt för dom andra att jag blir mammaledig ganska snart. Jag vill bli chef istället, det verkar roligare. På mitt egna ställe, där jag gör precis som jag vill!

Uppdatering: Jag har insett att jag troligtvis börjar bli en aning understimulerad på jobbet. Det är nog därför jag har börjat lägga mig i massa småsaker och blivit en liten tjat-tjej. Inte lätt.

Inga kommentarer: