tisdag 17 juni 2014

Folk som står ivägen

Kommer nog köra rakt in i någon snart med barnvagnen. Dessa människor som ställer sig och pratar mitt i vägen där andra människor ska passera. Och trots att de tydligt ser att en annan kommer (tex jag med barnvagn och hund) så står de bara still, fortsätter prata och tittar eventuellt på mig när jag får köra ut i kanten, tex ut på gräsmatta. Visst kan jag säga ursäkta och de får flytta på sig, men det är ju så sjukt uppenbart att jag ska passera på gångbanan? Idag var det en bred trottoar, tre personer står och pratar mitt i vägen, inga andra människor i närheten. Ingen av personerna rörde sig alls när jag kom och gick, och jag fick således svänga ut på gräset. Är det bara för att hunden går på gräset som de tycker att jag ska köra terrängkörning med barnvagnen också?

Har inte kört på någon (än) men jag kör mycket demonstrativt kort båge tillbaka in i protest. Ja jag är eventuellt löjlig och lättretad, men kan ju skylla på alla gravidhormoner då. Ooooh, hur svårt är det att stå lite åt sidan om en ska stå still och prata? Växer fötterna fast i marken eller? Ignoranta människor. Vanligen "fint" folk på 40+, världen kretsar bara kring dem tydligen.



Inga kommentarer: