fredag 6 juni 2014

Nationaldagen

Idag har vi varit och firat lite nationaldag med en del av Christophers släkt. Grillning, fika och Theodor har sprungit runt. Han höll ut bra ändå med strax efter 21 blev det gnälligt så vi åkte hem. Bäst det nog, jag som skulle köra från Mullsjö, jag blir ju rätt trött såhär framåt kvällen. Vill ju inte somna bakom ratten!

Sååå får en fira nationaldagen i Sverige? Eller är en rasist då????? Denna fråga dyker väl alltid upp va, så löjligt. Min känsla är att de som ställer denna typen av fråga är de personer som helt enkelt har rasistiska åsikter. Fira hur mycket du vill, men uttrycker du åsikter som är rasistiska så är det inte särskilt konstigt om någon kallar dig rasist. Enkelt..

Jag firar gärna det jag tycker är bra med Sverige. Tja, allt är ju inte helt bra, men vi har väl ändå kommit en bra bit på vägen i jämfört med många andra länder. Nu får vi bara se till att inte gå bakåt igen!

Theodor sov middag i 3 timmar idag. Det behövde han nog för att orka så pass mycket även ikväll. Skulle egentligen lagt in en bild på min tårta, men tar det när bilderna från kameran är inlagda istället. Blir lite bättre iaf, även om jag än inte lyckats få några särskilda fotoskillz...

Inga kommentarer: