tisdag 3 juni 2014

min ansiktsbok

Jag tycker att min Facebook är så fin. Det är mycket sällan som någon av mina vänner delar eller gillar idiotier, och skulle någon så göra har ofta denna person en massa andra kloka vänner som säger ifrån. Så fin stämning!

Såklart beror det på viss egen utrensning som jag har gjort, främst personer som jag egentligen inte direkt känner. Kan ju vara både bra att dåligt att göra så. Bra att ha kvar dessa "vänner" för att kunna debattera emot och kanske att de kan se vad jag länkar och gillar och förhoppningsvis påverkas av det på ett bra vis. Men inte orkar jag säga emot allt och alla och om någon delar en, enligt mig, vidrig sak så kan min dag bli förstörd och det är ju jobbigt. Jag påverkas verkligen av allt väldigt mycket och kan gå runt och tänka på saker i flera dagar.. Då är det bättre att min Facebook (som jag scrollar igenom ohälsosamt många gånger varje dag) fylls med massa bra och peppande grejer istället för tvärtom!

Min Facebook är feministisk, anti-SD och liknande tokigheter. Folk får bebisar till höger och vänster, gulligt. Fler bröllopsfoton börjar dyka upp också (är väl årstiden som spelar in..) och jag blir mer och mer sugen på att själv gifta mig..........  Åtminstone få gå på bröllop, hallå??

E
Vit klänning, passar bra? he hee

2 kommentarer:

Sofie sa...

Jag gör som du och fyller min facebook med det och dem som jag blir peppad av. Mycket hälsosammare!

Linn sa...

Lika bra! Otrevligheterna får en se tillräckligt av ändå!