söndag 22 juni 2014

Grönsaker

Det här med att det är svårt att få barn att äta grönsaker, dit har vi inte kommit än. Vanliga maten är sådääär rolig att äta. Gurka, tomat, ärtor, majs och annat litet och färgglatt är däremot väldigt kul att smaska i sig hehe. Hoppas det fortsätter så!

Tur att barn klarar sig fint på bara amning i ett antal månader så en annan slipper tänka på sånt i början. Räknar ju med att amma lillebrodern så jag hoppas det kommer fungera bra. Såklart kan mycket krångla, men känns ändå som att det inte kommer bli några problem att få det att fungera efter hand. Brösten har redan börjat ladda, minst sagt. Jag undrar hur vanligt det är att amningen ser lik ut mellan barnet? Med Theodor kom det ju superdupermycket mjölk, är det mest troligt att det blir så denna gången också då tro? Det jag oroar mig mest för är att ungen ska få dåligt tag i början så jag får sår. Och första dygnet innan mjölken riktigt runnit till tycker jag det liksom slet på vårtorna och blev lite sårigt pga det. Kanske att det går bättre nu när en har lite erfarenhet!


2 kommentarer:

Sofie sa...

Jag har också funderat på det där. Om det blir likadant alltså. Jag hade jättetunn mjölk och det sinade galet fort. Undrar om det blir likadant med en eventuell nästa?

Linn sa...

Jag pratade med min barnmorska igår som sa ungefär att det är vanligt att mjölkproduktionenen är likadan, fast att det är ju ett nytt barn som också avgör. Hur mycket mjölk barnet beställer så att säga!