fredag 13 juni 2014

Små delar av min student

Jag var nyss ute på kvällsrundan med Roxi och såg och hörde studenterna på avstånd. Kom och tänka på ett minne från min egen student som jag nästan glömt. När jag kom hem på natten vid 02-tiden, lagom berusad och glad hade Christopher dukat upp picknick på golvet i mitt rum. Hahah så roligt. Han öppnade en liten champagneflaska ut genom fönster och så hade han lagt fram ballerina på golvet. Minns inte mycket mer än att någon champagne ville jag som vanligt inte ha, såååå mycket kolsyra. Det blev nog godnatt rätt fort. Dagen efter mådde jag till min stora förvåning riktigt bra, blev lycklig av det! Tur att jag inte gillar champagne var det nog..

Annan fun-fact(?) om min student var att jag mådde dåligt cirka hela dagen fram till kvällen någon gång. Jag var för full onsdagen innan studenten, vilket ledde till en urusel dag före studenten och som fortsatte in på studentdagen. Jag tyckte det var hemskt att behöva gå upp kl 5 också. Hahah säger mamma Linn nu, upp kl 5 EN dag, hur jobbigt är det? Tur att det ordnade upp sig till kvällen i alla fall!
 
Innan utspriningnen lurade Christopher mig att han hade missat att komma och titta. Så jag stod med tårar i ögonen nästan precis innan vi skulle springa ut, fulla av glädje. Fy vad elakt!! Han stod där ute hela tiden med en blomma...

Inga kommentarer: