fredag 10 juli 2009

sådär ja

Halloooo. Idag är livet bättre. Upp klockan 7 för att vara på jobbet vid 8. Skulle på upplärningen, men upplärningen behövdes ju inte direkt så var ensam. Var klar tidigt och sen hängde jag med amanda och sådär för att stanna kvar ytterligare nån timme. Finfint.

Timmernabben kanske:

Tisdag: Vi åkte iväg vid 11-tiden från Tenhult, full fart mot Timmernabben. Framme blev vi välkomnade av Gun och Malte, Christophers gammelmormor och gammelmorfar. Det bjöds på middag, kroppkakor. Jag har aldrig smakat kroppkakor och de ser inte så jättegoda ut. Men Gun hade tänkt på mig som tur var och jag fick välja på pyttipanna och pannkakor. Pyttipanna blev det, kanon. Lite senare sen så ville Callee vada så jag och Christopher följde med honom och Anna ner till havet. Inget bad för oss men det var väldigt mysigt och fint. Under kvällen satt vi sedan på deras lilla veranda eller så och det bjöds på lite vin och champagne. Kanon.!
Onsdag: Regnig dag, som in i attan. Åskade, det gjorde det också. Vi for iväg till Kalmar hursomhelst för alla hade lite olika ärende. Calle skulle köpa leksaker, de vuxna skulle handla på systemtet och även i mataffären. Jag och Christopher köpte trisslotter, elelr snarare Christopher, men det vanns ingenting tyvärr. Vi åt också middag på en resurang med kanoners mat! Väl hemma igen så städades det lite bland grejerna. De ska nämligen sälja huset i veckan. Jag och Christopher fick en matberedare till vår kommande gemensamma bostad, haha! Kalas. På kvällen sedan satt vi ute igen och de andra öppnade en tolv år gammal gran reserva. Väldig lyx.
Torsdag: Vi åkte hem rätt tidigt efter att ha apckat in saker i släpet. Jag mådde rätt dåligt och det visade sig att det hade sina orsaker. Chritopher är världens bästa pojkvän. Även om jag gråter för minsta småsak vissa dagar är han alltid lika snäll och gullig. Gör ju inte saken bättre om jag är lite ostabil i mitt humör. Hans snälla, fina, kärleksfulla ögon tittar på mig och kramar mig. Kan ju inte annat än att Gråta. Lipsill, japp.. Det var en trevlig resa i alla fall. Synd att dom säljer stället. Bra ändå. Malte som ser dåligt borde nog inte köra så långt. Inte köra alls. Det är Gun som sitter brevid som får titta efter saker på bägen och säga till när bilarna framför bromsar. haha, livsfarligt!

Benjamin dricker lite vatten, endast ur glas.
Christopher och Gun. Kalle åker bil. Tror inte han tyckte den var askul.!

Inga kommentarer: