torsdag 16 januari 2014

Det är bra också

Ska gå brevid på jobbet imon. Det blir nog bra, ser fram emot att ta hand om mina pensionärer lite. Hoppas de mår bra. Den senaste veckan har jag haft extra svårt att somna, jag tänker för mycket. Tänker på diskussioner som kan uppkomma på mitt jobb med tanke på att våra åsikter ofta skiljer sig. Jag vill liksom vara förberedd på att säga vad jag tycker på ett bra sätt. Saklig, förstående och inte liksom skapa dålig stämning i onödan. Hemskt jobbigt att mitt huvud lägger energi på sådant här. Borde bara strunta i dessa personer och bara peppa mig bland de som tänker mer som jag..

Har även tänkt på att jag skrivit och pratat ganska negativt om mitt jobb. Håller med mig själv om vad jag säger men det finns ju en bra sida också såklart, som kanske hamnar i skymundan. Oftast sker inga jobbiga diskussioner och mina kollegor är snälla, omtänksamma och trevliga personer. Jag gillar de flesta på sitt sätt. Värt att påpeka. 

Något annat negativt med mitt jobb är ju just jobbet. Det är ett slitsamt jobb och en fortsätter slita för en vill att de där personerna som bor där sin sista tid i livet ska få det bra. Det är för lite personal och alldeles för dåligt betalt. Frustrerande!

Inga kommentarer: