onsdag 1 januari 2014

nyårsafton

Igår var det alltså nyårsafton. Christopher jobbade kvällen fram till 02 så jag hade bestämt mig för att åka till mormor som satt ensam och fixa lite mat till oss. Jag fixade till både mig och Theodor, på nyår måste en ju vara lite fin även om vi inte gjorde något speciellt.

Vi tog med oss vovvarna och åkte. Theodor som numera nästan klarar sig på ett sovtillfälle om dagen blev framåt kvällen väldigt trött. Han skulle ha behövt sova lite på eftermiddagen men är ändå lite för pigg för att somna. Inte bra alls. Jag hann precis laga färdigt maten innan det var ren katastrof. Han skrek, och skrek och tillslut somnade han i alla fall så även jag kunde äta.
Det blev lax, potatis och kall sås. Försökte fixa till det fint trots en gråtande unge på armen... Han sov en stund så jag kunde plocka disken och köra in en kladdkaka i ugnen. Lagom tills den var klar så vaknande han igen och tillslut fick vi åka hem. Vi hade ändå inte tänkt stanna så sent så det gjorde inget, men ändå. Blir så trött när han skriker så.. Hoppas den här perioden går över snabbt!!!!

Väl hemma var han en glad unge, åt gröt, lekte lite och somnade sen. Vi sov till 00 då det lät som ett bombnedslag av alla fyrverkerier. Roxi var skakis och låg och flåsade bredvid mig, stackarn. Det lugnande sig till slut, Theodor fortsatte sova och livet kunde gå vidare som vanligt, nu 2014!

Alltså denna hunden, vad fin hon är. Och så snäll!

Inga kommentarer: