fredag 24 januari 2014

Frustrerad

Förutom min brist på tålamod så blir jag frustrerad över att grannen gång på gång slår av mattor, täcken och allt möjligt på balkongen? Vi har till exempel inte haft någon gran i år men likväl så har vi fullt med granbarr på balkongen?? Kan ju vara annan granne också, arg på alla ev skyldiga grannar! Grannen över är elefant också. Grrrr

Är även frustrerad över att programmet Fittstim på SVT är så himla dåligt. Ett program för antifeminister som vill bli lite mer antifeministiska? Kunde de inte passat på, i ett program om feminism, att slå hål på massa tråkiga fördomarn om feminism? Förklarat lite om varför feminismen kämpar för diverse saker. Varför även små frågor är viktiga i det stora hela. Nää, där lyckades SVT och Belinda inte alls!

Jag är även frustrerad och känner mig lite utanför. Jag sitter nämligen och läser alla möjliga bloggar och kommentarsfält här och där. Men Twitter har jag inte fattat? Det känns som jag missar saker som kan vara roliga att vara med på. Jag känner mig lite utanför.. Men som allt annat är det ju bara att prova för att lära sig. Jag är väl lite lat....

Är återigen frustrerad över att grannen skakade av en till snuskig matta rakt framför ansiktet på mig. Även katten höjer på ögonbrynen! Blir lite deppig över att jag inte vågar säga något också.... 


2 kommentarer:

Kajsakanel sa...


Är grannen elefant? ;) Åh jag håller verkligen med om Det sär med Fittstim! Blir galet trött och arg på hur hon framställer feminismen och aldrig låter någon förklara varför de gör som de gör - istället tonas de ner till förmån för hennes egna felaktiga tolkningar!! Gaaaaaah! Och jag håller med om vad du skrev om Twitter också! Jag skaffade mig det faktiskt härom dagen, men än fattar jag knappt nåt. :P

Linn sa...

Ja, det klampas i golvet som bara den! (Hade inte brytt mig om det inte vore för att de skakar sina mattor....hehe!).
Visst! Hoppas några roliga, kloka människor gör ett nytt program som ställer saker och ting lite tillrätta! ;)
Haha lycka till, jag har haft ett konto ett bra tag men ja, står still. Men har ju inte direkt försökt. Snart är vi kanske proffs ;)