söndag 19 januari 2014

Hellre hemma

Imorgon ska jag va på jobbet igen på morgonen. Börjar 7 så inatt tänker jag inte lyfta ett finger och Theodor vaknar. Även om det bara är en dag och en kort sådan så känns det rätt jobbigt att behöva gå upp. Inte för att jobbet i sig känns särskilt jobbigt, men det är så mycket härligare att vara hemma??

Jag hade verkligen kunnat bli hemmafru alltså. Och så engagera mig i saker som jag tycker är viktiga. Såklart hade det blivit långtråkigt hemma nu utan Theodor att ta hand om, men med honom är det fint. Att fixa ett bra boende och sen bli dagmamma känns som något för mig just nu? Eller vad vet jag, jag kanske inte alls passar som dagmamma. Men kanske?

Alltså tv.nu stämmer inte alls ikväll? Trött jag blir. Det var två program jag tänkte se men så började inte någon av dem...

Inga kommentarer: