onsdag 29 april 2009

Kemilektion och glass!


Idag har det minsann hänt lite av varje. Framförallt hände det något på vår naturkunskapslektion idag. Vi sysslade med kemi och vår lärare Håkan visade att om man hellde i salt i vatten så blev fryspunkten lägre. Denna bägare med is och vatten på 10 minusgrader cirkulerade bland bänkarna. Den stannade vid några killar i klassen, bland annat Anders och Per-Anders. Det peppades att man skulle hålla i fingret så länge som möjlig osv. De flesta höll inte i fingret så länge och många la kommentarer om att det inte är så bra att göra så. Men Per-Anders höll i sitt finger onödigt länge av någon anledning och när han tog upp det var det helt vitt som ett skal tydligen. Jag såg det inte själv men det såg väldigt otrevligt ut tydligen! P-A gick och sköljde vatten över fingret och allt verkade rätt lugnt och Håkan stod och pratade med honom. Sen sa P-A att han kände sig lite yr och satte sig ner. Han såg blek ut och några sekunder senare så svimmade han rakt i Håkans famn. En total tystnad spred sig i klassen. Som tur var, var det Håkan som stod där och var väldigt rutinerad. Svimincidenter har tydligen hänt förut, men då i samband med blodprov och inte på kemilektioner. Efter en stund var allt lugnt och P-A hade återhämtat sig, fast han fortfarande hade lite ont i fingret! Så kan det gå på en kemilektion i SP3A!

Idag redovisade även några i klassen vårat projektarbete för en tvåa. Dom verkade totalt ointresserade men det gick bra för alla. Hoppas dom tog åt sig alla tips, haha. Pontus började även med att riva ner en karta i klassrummet, en sån rullgardinskarta. Det var spexigt och kul.

Efter skolan blev det en efterlängtad glassss på piren. Jag tog 3 chokladkulor med chokladströssel! Mummmsssss! Snart ska jag ta bilen och se om det finns några parkeringar så jag kan ta ut mitt körkort, annars kör jag direkt till stallet på mitt papper! hejsvejs
På bilden kan ni se martin och anders som steker på piren. Pontus gömmer sig i bakgrunden.

Inga kommentarer: