måndag 27 april 2009

Solen skiner

Första måndagen i skolan på länge och jag var där till 8-tiden. Hade ju nämligen mitt psykologi prov sådär på morgonkvisten. Det gick väl helt okej bra kan jag tro. Sedan flöt skoldagen på som vanligt och jag slutade vid 12. Maten som serverades i skolan idag var inte ätlig. Det bjöds på potatis och frukostkorv eller grönsakgratäng. Grönsaksgratäng låter kanske inte så äckligt, men fyy va vidrigt det ser ut. Dessutom är det broccoli* i. Blää. Istället blev det pizzzzaaaa, vilket var gooare. Sen så trodde jag att jag och Anders skulle äta en glass på piren. Han skulle bjuda för jag köpte en cider till honom i fredags. Men så valde han att spela krocket med grabbarna istället. Lite besviken blev jag allt, då jag sett fram emot denna glass, men så kom jag på att jag kunde åka hem och sola. Det har jag gjort och somnade i solen. Så gick solen i moln och jag gick in. Nu har den kommit fram igen.. Vill ju bli brun men orkar inte byta om igen inte.. Vilket dilemma..

Snart kommer nog Elin och då ska vi göra samhällen. Fyfan va kul. Hoppas det blir maryland i rosengården med, det vore nice. Kanske bäst man springer en sväng ikväll med, med tanke på både pizza och kex och kanske glass imon. HEj och hå! tur att klänning är stor än så länge..


*Elin redigerar: Det är inte broccoli i grönsaksgratängen, det är blomkål. Påpekade detta för Linn men hon ville att det skulle stå kvar ändå för hon vill att det ska låta "så himla äckligt".

Inga kommentarer: