torsdag 30 april 2009

Valborg

Idag sydde jag mig i fingret med symaskinen. Har aldrig gjort det förut. Som tur var så var det väldigt ytligt så gjorde inte särskilt ont. Men det började blöda lite så fick en lite fläck på tyget på min fina kjol som jag började sy lite spontant. Tyllkjolen blev klar nu iallafall.

Idag på samhällen fick jag reda på väldigt mycket om huliganer. Två i klassen redovisade om dessa nämligen. Det var intressant och roligt. Bäst att passa sig för vissa klädesmärken och se till att mina barn i framtiden inte går med i babyfimor när dom är 13 år!

Step pass på friskis. Svårt att komma ihåg alla rörelser, därför blev det inte så jättejobbigt. Men om man går på det ngra gånger och lär sig allt blir det nog både roligare och mycket jobbigare.

Sen så har jag firat valborg. Vi träffades några stycken i stadsparken och grillade. Först hade vi en engångsgrill som var värdelös. Tillslut lyckades vi få igång en eld i en såndär eldplats. Halloumin grillades till och vi åt chirre och maryland. Hade massa mysiga filtar och det var rätt kallt. Vid kanske halv elva tog jag, elin och anders bilen hem, det var chill. Nu ska jag snart se ett avsnitt av färjan innan jag ska sova tänkte jag. Saknar min pojkisvän nuu. buhu, kramsugen. jaja. Godnatt kära vänner

Inga kommentarer: