tisdag 11 augusti 2009

Träning

Jag vill verkligen börja träna mer nu, ordentligt. Och inte bara träna ett tag och sen slappa ihop igen. Nej, få en bra rutin att träna minst 3 gånger per vecka. När jag tränar må jag mycket bättre i huvudet och över hur jag känner mig i allmänhet. När jag inte tränar känner jag mig fettig på alla sätt och vis. Kanske inte så att jag tycker att jag ser fet ut på så vis men ungefär som att det lägger sig massa fett runt mina inre organ och tar död på mig. Och att alla muskler försvinner och jag blir ännu stelare än vad jag är. Men så fort jag tränar så känner jag mig helt ren och fin och fräsch. Så nu blir det träna. Mitt dilemma är att det är så dyrt. Hatar att lägga ut massa pengar. Jag skulle ju kunna springa ute helt gratis, men huur tråkigt är inte det. Nej jag vill vara på friskis och köra skivstång/spinning och bara spinning. Så vilket kort ska jag köpa? Om jag verkligen tränar ordentligt är ju årskort bäst. Men det är alldeles för dyrt för att jag ens skulle tänka på det. Antingen 10gångskort då jag kan gå på vad som helst, även gym 10 gånger. Det kostar 450 kronor. Eller så köper jag ett för 750 och får gå på vilka pass jag vill i 3 månader men då ingår inte gym. 3 månader låter bättre, men dyyyrt. För 750 kronor kan man få ett par snygga, högklackade skor för.. Allt är så dyyrt. :( Blonda tjejen på friskis har defenetivt årskort som gäller för både gym och pass. Men det är ju hon det.

Inga kommentarer: