lördag 10 augusti 2013

Akuten

Godmorgon. Nu sitter jag i soffan hos mamma. Jag har sovit här för att få lite hjälp med Theodor. Vid ett-två inatt var han dock halvt otröstligt. Han var väl sjukt trött, och det var lite tokigt när jag inte var i närheten direkt och så. Men till slut somnade han och mamma tog honom på morgonen då jag fick lite bättre sömn än vanligt! Kan behövas. 

Igår blev det först vårdcentralen med Christopher igen. Nu var det feber och framför allt magont. Det visade sig att lunginflammationen var på väg tillbaka och han blev skickad till akuten på grund av värken i magen. Vi hade nog ganska tur på akuten för allt gick ändå relativt fort. Då de inte kunde komma på vad som var fel på magen blev han inlagd. Vid fyra-tiden åkte jag och Theodor hem och Christopher har blivit kvar över natten. Hoppas vi får veta vad som är fel idag och att han kan få snabb hjälp. Vi ska ju åka till Öland på måndag och det vore så tråkigt (och dyrt..) att behöva ställa in. Men så är det ibland, det går ju inte styra över! Han måste ju bara vara frisk till vi ska hämta Roxi så då får vi njuta så gott vi kan av lite hotellövernattning!

Det har varit jobbigt att leva som ensamstående mamma i några veckor nu, plus att ta hand om Christopher. Är väldigt glad att det inte är min vardag för jag är verkligen trött nu. Sen tar det väl kanske lite extra på krafterna när någon är sjuk. Jag hat vaknat på natten av både Theodor, Christopher, mig själv och drömmar. Man sover väl lite oroligt när man aldrig vet hur mycket man ska fö sova, om jag ska vakna och behöva ringa ambulans eller vagga ett skrikande barn. Meen, det är nog ändå tur att det var Christopher som blev sjuk och inte jag. Fy vad jobbigt det hade varit med Theodor om jag inte ens hade orkat amma typ! 

Nu hoppas vi på friskhet!!!

Inga kommentarer: