fredag 16 augusti 2013

munnen full av tänder

Amen måste ju även uppdatera om barnets senaste. Han har nu alltså fyra upp-ploppade tänder.Han kommer bli en riktig liten söting snart med två tänder uppe och två nere. Jag hoppas han inte börjar gnaga på mig bara för då blir det mata-vägran från min sida. Då får han lära sig att ta den där flaskan hehe.

Jag provade också med lite välling ikväll faktiskt. Jag insåg att det minsta hålet jag har på flaskan nu inte riktigt släppte igenom tillräckligt så det gick sådär. Men hade en annan flaska som jag krånglade fram mitt i allt och då gick det hela en aning bättre. Att sitta i mammas knä och äta går dock inte, då bara åmar han runt och gnager. Men när han fick sitta vid matbordet var han åtminstone lite intresserad av flaskan och sög litegranna. Jag funderar på hur mycket skillnad det är på välling och gröt? Har ju etablerat en liten, liten portion gröt för hans mage, undrar om vällingen också går bra för magens skull då? Eller om den måste introduceras lika långsamt? Jag får väl läsa innehållet och fråga bvc!

Nä fy, vaken sen 05.30. Dags att sova. Imorgon lär det bli sjukhuset igen och eventuellt åka och kolla lite hundgrejer! Åh, det är så mycket onödig skit jag vill ha till vovven hihoo! Eller vissa saker är bra också, typ reflexer! :D


Inga kommentarer: