torsdag 22 augusti 2013

Pricktest?

Idag var jag med Theodor hos läkaren. Jag har märkt att han verkar reagera på mjölk, endast på huden vad jag sett, men ändå. Så bvc sa att jag skulle beställa tid för pricktest. Men jag är besviken på mitt besök. Läkaren var så konstig och pricktest kom först på tal när jag undrade om vi inte skulle göra det. Men sen i slutändan blev det blodprov istället. Och hon pratade om att prova mjölkfritt en månad. Eh jo, han ammar ju bara? Det är ju hur jag ska förhålla mig till en eventuell allergi nu när det är dags att ge mat. Nä, det var så virrigt och hade jag inte frågat något eller haft egna tankar så hade jag bara kommit hem med en burk mjölkfri ersättning och typ inte mycket mer. Ersättning som jag aldrig ens gett, det skulle vi prova med en månad? Så virrigt. Hur som helst så fick vi en burk ersättning, gratis. Alltid bra att ha! :)
Jag är ju ganska säker på att det är mjölk så får ge mat utan mjölk helt enkelt. Men det kan ju vara annat också, ägg till exempel sa min sköterska var vanligt. Vi får väl se vad de säger om blodprovet..
Theodor roade sig med en påse potatis häromdagen. Han satt och slog på den i säkert 10 minuter.
Häftigt! Och potatis börjar ju bli en god smakis. Första gångerna klöktes han rejält hehe.

Tjäna



När han ligger sådär nära mattkanten brukar han ofta börja lyfta på matten. Helst ska han smaka lite på kanten där också, men då säger mamma: NEJ
Idag på morgonen blev det att duscha barnet. Han var så söt när han satt själv i karet och höll i duschslangen. Jag ville ta kort, men kunde ju inte lämna honom där ensam..
Jepp, såhär ser en ut klcokan 07.30 på morgonen. Ammat, bytt bajsblöja som kladdat överallt, badat barnet och lekt lite med barnet.

Inga kommentarer: