onsdag 21 augusti 2013

Matprat

Idag var jag på matprat med Theodor. Jag vet inte alltså, det var inte mycket att ha. Jag tycker jag får mycket mer stabil information när jag söker själv på internet. Sen var vissa barn som var där bara fyra månader, och då kanske en sådan här liten introduktion blir mer passande, innan man själv har tagit tag i att söka information. Och så har jag ju syster Sandra som berättar det mesta för mig, alla har ju inte en sådan!

Jag mötte senare på dagen upp en gamla vän vid namn Amanda på ikea för att hänga lite. Vi fikade, pratade och gick en sväng i affären. Jag blev sugen på att köpa tavlor eller ramar och massa roliga paket-inslagnings-saker. Men det blev bara en iskubsform i silikon och ett doftljus. Jag sitter här nu med tänt ljus och två filtar, höstmys på gång. Ah och i den där matavdelningen utanför kassorna köpte jag must till Christopher och två noblesse till mig. Två noblesse för bara 39kr!!

Ikväll blev vi av med vårt gamla soffbord. Jag tycker fortfarande om det men det var lite instabilt och allt damm syntes så himla väl på den svarta glasskivan. Så nu har vi även satt ihop vårt nya vita bord i trä. Det blev bra! :D

Det jag fick bekräftat på matpratet var i alla fall att gröt och välling är typ samma, så eftersom jag har etablerat hyfsat mycket gröt så är det inga problem att ge lika mycket välling. Christopher fick börja försöka men han hade inte ork (eller tålamod? Hehe) när Tedde började krångla, så då tog jag över och Chris fick bygga bord. Och det gick ganska bra, han drack väl kanske en halv deciliter. Det är bra för en kille som inte är så van vid flaska och välling är också ny upplevelse. Kul när det går bra! Och potatis åt han också så bra idag, smaskade i sig som bara den! Stolt mamma och glad över att det går så smidigt. Tack mitt barn!

Nu ska jag snart gå och lägga mig, när jag tittat färdigt på Svenska Hollywoodfruar! ;)

Inga kommentarer: