måndag 26 augusti 2013

Första dagen

Dagen med Roxi har gått bra. Hon kissade som sagt igår kväll på mattan. Det var ju skönt att det kom ut något i alla fall, annars hade jag blivit orolig att hon skulle få en sprängd blåsa typ. Hon lugnade ner sig bra på natten och låg ganska mycket och sov på en filt i sovrummet. Vid 03.30 var hon lite orolig så jag gick ut med henne, men utan resultat.. Några olyckor har inte skett mer inne i alla fall och vid 13-14 tiden kissade hon ute! Hurra hurra och massa beröm fick hon!! Så skönt att hon vågade. Det luktar nog mycket annan hund här utanför oss så det är säkert extra läskigt för henne. Och sen lite senare idag bajsade hon också! Duktiga tjejen!

Hon är också försiktigt med att äta men har ändå fått i sig en del. Jag kokade ris som hon fick av vilket hon tyckte var smaskens. Hon har visat tänderna lite mot Xi men det räcker bara med att säga nej eller hennes namn så slutar hon direkt. Hon lyssnar jättebra hittills, kommer när man ropar och viftar på svansen mest hela tiden. Hon vågar nu också gå hela vägen ut och in själv när hon ska gå ut på kisseförsök. Gå in i hissen och genom dörrar var en anings skrämmande igår, men nu går det jättefint. Och alla människor hon ser vill hon helst bara gå fram och hälsa på, kvinnor som män. Fina hunden, jag längtar tills hon vågar komma upp i soffan och sängen och mysa med oss!

Hade tänkt sätta mig vid datorn och lägga in lite fina bilder. Men jag har inte haft tid och nu tittar Christopher på fotboll. En annan dag får det bli. Nu ska lilla jag gå och lägga mig tror jag! 

Inga kommentarer: