onsdag 21 augusti 2013

Orättvisa värld

Tittar på nyheterna som handlar om Syrien och den senaste attacken med gas eller vad det nu är. Det är så hemskt för alla drabbade människor, men att se små barn är så hjärtskärande. Herregud vad jag glad jag är för att jag råkade födas i Sverige där jag har fått det så bra. Det är då orättvist i världen och stackars dessa oskyldiga barn som får leva i allt elände. Och vad glad och tacksam jag är för att vi har det så bra och kan ge Theodor en så bra uppväxt. Alla barn borde få ha det bra!!

Så återigen uppmanar jag till att bli fadder eller världsförälder eller något för att hjälpa barn som har det svårt. Kan inte tänka mig att någon som läser min blogg inte skulle ha råd med det. Berätta gärna varför i så fall. Och skyll inte på att alla pengar inte kommer fram. Skänker du aldrig något så lovar jag att inte en krona kommer komma fram till barn som behöver det! 


Inga kommentarer: