torsdag 14 maj 2009

Sista mattelektionen



Dagen före matteprovet. På lunchen gick jag och Elin och köpte lite snacks till provet imorgon. Ska man sitta där i fyra timmar kan man behöva något. Jag köpte, som ni kan se, en Mer, dextro-energy hah, och lite choklad. Chokladen var jag tvungen att provsmaka lite idag!

En aktiv elev har jag idag varit. På syslöjden jobbade jag med matte. Bäst att passa på. Jag trädde faktiskt väldigt många pärlor och sydde på mitt stickade linne också. Sen blev det ped-matte och mattelektion efter det. Per tyckte att vi hade jobbat så bra nu att vi skulle ta det lugnt ikväll och göra något annat. Det var skönt att han sa så. Jag ska snart göra mig lite mat och sen ska jag sätta mig framför tv:en och plugga lite lätt under hela eftermiddagen och kvällen. Det blir chill. Hoppas på att provet går bra imon! Efter det kanske jag aldrig gör någon mer matte i hela mitt liv? Kul!

Inga kommentarer: