tisdag 19 maj 2009

Upp på liinan!

Idag har vi börjat fixa med vår lina i skolan! Upp på liiinan ska sakerna! Än så länge har vi inte så mycket. Vi köpte nästintill ouppblåsbara ballonger som vi satte upp och också lite vanliga serpentiner. Emelie hade också med sig en lapp med ett citat som Inga-lilla hade sagt. På syslöjden hade inte Elin så mycket att göra så hon ägnad sig åt att sy en SP3A skylt. Superfint. Jag hjälpte till lite också på den. Jag är bestämd med att våran linan ska vara färgglad, och inte massa vanliga vita a4 papper med bilder på. Får se till att lösa detta. Jag ska leta upp mina pirat ballonger, dom kommer bli supertuffa!

Efter skolan begav jag mig till badet. Det kostade bara 25 kronor idag eftersom de renoverar i äventyrer. Perfekt för mig som ändå bara ägnar mig åt motionssimmnig. När jag kom in i omklädningsrummet på badet höll jag på att dö av värmechock. Otroligt varmt och väldigt kvavt. Snabbt av med kläderna och in till badet. Innan jag simmade solade jag i solariet. Var min första gång, lite läskigt. Egentligen gillar jag inte solarie, bränna ska vara äkta annars kan det vara. Men som sagt så är det balen snart och jag vill vara brun. För många spelar det inte så stor roll, men jag vill verkligen vara det. Har föreställt mig det hela året så nu vill jag banne mig få en gyllenbrun hy. Solade i ca 13 minuter och det var lite läskigt. Börjae låta och ha sig mitt i, någon fläkt antar jag. Fick lite färg iaf. Efter simmade jag som sagt och jag såg på internet att många sa att man inte skulle duscha efter att man solat för att inte "duscha bort" det man solat. Ofta man kan duscha bort solbränna? Det här ska jag ta reda på mer om, tveksam på att det kan stämma.. Hade rosa ögonskydd som jag hittade här hemma som tur var. Himla snygg måste jag varit där inne. Kom även att tänka på filmen final destination när jag låg där. I den filmen är det två tjejer som bli instängda i solariet och det börjar brinna i rummet. Fy tusan, hade inte varit kuuul!

Sådär ska jag inte se ut när jag blir äldre! Nu ska jag tv-chilla hela kvällen.

Inga kommentarer: