torsdag 17 oktober 2013

Egen välling

Nu sover Theodor och klockan är 7. Han somnade vid den här tiden igår också och det kan väl bli en bra vana tycker jag.  Igårkväll vaknade han till sen vid tolvtiden, ammade och somnade. MEN så hade blöjan läckt så jag fick gå upp och byta pyjamas och allt. Sen var han klarvaken och det övergick i jättearg och ledsen kille. Typiskt!!

Ikväll provade jag att koka "egen" välling. Theodor tål ju inte ägg och mjölk så utbudet på t ex gröt och välling är dåligt. Det finns inte alltid i alla affärer och bara i små förpackningar som är dyrare. Ikväll kokade jag ihop välling på havremust och mjölkfri ersättning. Det blev väldigt gott tycker jag! Tänker på kinamat av någon anledning, någon smak där som liknar varann. Stor nackdel är dock att man ska koka det och det tar ju evigheter för det att svalna?? Får väl ändra mängden när det kokar och sen blanda i kallt vatten. Hm! Theodor tog kanske en halv dl, sen var han jättetrött så det fick bli vanlig tuttemjölk och då somnade han fort som attan!

Nu är jag hungrig men vet inte vad det ska bli till kvällsmat. Mjölken är slut så ingen oboy ikväll inte. Buhu:(

Uppdatering : klockan är 19.23 och Theodor är vaken igen....

Inga kommentarer: