söndag 6 oktober 2013

Feber

Första omgången Theodor vakande inatt kände jag direkt att han var varm. Jag tog tempen i örat någon gång senare på natten och den visade 37,4. Det stämde nog inte riktigt gissar jag, örontempen är inte särskilt tillförlitlig. På morgonen sen hade han 38,4 och han var rätt gnällig.. Tja, jag har ju haft lite feber och har fortfarande hosta så inte helt konstigt att Theodor också fick sig något. Hoppas det inte blir något stort av det bara. Jag gav honom alvedon innan  och sen somnade han ett tag. Alvedonen ger nog fortfarande effekt för nu kryper han runt dom vanligt på golvet. (Kryper innebär ålar sig fram likt en soldat än så länge. Längre än så har han inte kommit!).

Idag ska jag vi iväg och äta middag hos mamma eftersom nalle puh (mammas sambo alltså) fyller år. Det borde ju gå bra om Theodor inte blir värre..

2 kommentarer:

Veronica sa...

Hej, fin blogg! Nej, dessa örontermometrar är nog inte direkt att lita på, tog på min son häromdagen och då visade den 36,2 när han i själva verket hade över 38. Hoppas din lille Theodor kryar på sig snabbt! Ha en trevlig söndag!

Linn sa...

Tack! :)
Nä luriga. När min sambo var sjuk hade han 39-40 med örontermometern. Undra vad han egentligen hade!!