torsdag 17 oktober 2013

Sömn?

Nätterna med Theodor har verkligen inte varit roliga det senaste. Han vaknar jätteofta och ibland går det att amma och så somnar han bara om. Men flera gånger (samma natt) skriker han också, massor. Kommer inte alls till ro var man än försöker med. När jag har honom i knät liksom slänger han sig bakåt och spänner kroppen raklång. Har han ont tänker jag? Eller vad är felet. Vad ska jag göra med honom..

De flesta föräldrar på öppna förskolan verkar mer oroa sig för att de tar upp sina barn från deras sängar  när barnen vaknar eller är ledsna, och att de nästan borde skämmas lite för att barnen får sova i deras säng. Ja, vi tänker alla olika. Jag försöker säga att man ska ha sina barn hur mycket som helst i sängen om det känns bra. Theodor dock, vad han vill är ett frågetecken. För att mysa hos mamma eller pappa verkar inte göra saken bra (men såklart sämre att ligga själv, katastrof hade det varit!) . 

Nu blir det tvätt tvätt tvätt. Tycker det känns som fredag idag men jag får visst vänta till imorgon. Imorgon ska vi åka och handla, så då kan vi ju shoppa fredagsmysgrejer, wihoo ;)

1 kommentar:

Veronica sa...

Älskar fredagshandlingar :D