onsdag 30 oktober 2013

Trilla ur sängen

Idag vaknade jag av ett ihärdigt dunkande och undrade i mitt sömniga tillstånd vad det kunde vara. Sen hann jag inte tänka utan flög snabbt som attan till sängens fotända och lyckades precis få tag i Theodors fot så han kunde glida ner långsamt från sängen. Huuu.. Han har krupit ur sängen en gång förut, som gick bra, men ändå. Denna morgonen handlade det inte om att jag somnade ifrån honom utan jag hade inte vaknat alls. En tyst liten liten kille kröp bara försiktigt iväg..

Hur ska man göra nu liksom. Jag tänker inte lägga honom i spjälsängen om han ligger gott hos mig men det är kanske inte så bra om han trillar ner från sängen. Nu har vi lyckligtvis en låg säng så vi får väl lägga lite kuddar och filtar runt om. Tänk så skulle han krypa iväg, trilla ner och sen krypa vidare utan att vi vaknar? Haha det ska väl mycket till..

Annars så ställer sig Theodor upp mot allt möjligt nu. Att trilla går oftast väldigt bra det också. Han hamnar på rumpan och trillar han runt och slår i huvudet brukar det inte bli något av det heller. Han ligger kvar en stund och tänker lite sen sätter han iväg igen, på nya äventyr. Nu är det bara att kunna gå kvar, vi får börja med hårdträning! ;)

Theodor på Tuvas (syssling) barnvälsignelse i lördags!

Han var finklädd!
Babysim i måndags!

1 kommentar:

Veronica sa...

Vilken liten sötnos!