torsdag 31 oktober 2013

Funderingar

På gymnasiet kom det titt som tätt upp frågor och funderingar i mitt huvud som jag då smidigt kunde fråga mina vänner om. Helt random och kanske lite konstigt. Typ "är Saddam Hussein död?" mitt i naturkunskapslektionen. Liknande frågor och funderingar dyker även upp idag, men skillnaden är att jag nu oftast inte har någon tillhands att fråga..

Idag dök följande fundering upp. Jag får brev hem med ett sådant där lite fönster för adressen. Dessa kuvert slänger jag till pappersåtervinning. Men hur fungerar det med det lilla fönstret i plast? Sållas det bort sen? Eller vad händer. Blir det kaos? Det måste ju vara jättemånga som slänger kuvert med små fönster i papperåtervinning. 
På tal om detta tänker jag även på kollegieblock med spiral. Vad händer om jag slänger det i återvinningen utan att ta bort spiralen? 

Stora frågor..


4 kommentarer:

Elin sa...

Haha! Saddam kommer jag ihåg. Enligt min kära mot ska sådana kuvert inte slängas i pappersåtervinning pga plasten. Samma borde gälla kollegieblock? Om en pallar kan en ju dra ut papprena... :P

Linn sa...

Aaha.. Känns som mycket papper som går till spillo på grund av den lilla plastbiten. Ja, en får väl samla ihop allt och ha en återvinningsdag och bara rensa haha!!

Kajsakanel sa...

Har hört att även kuvert utan plastfönster ska slängas i vanliga sopor på grund av klistret. Min bror river runt kanterna av kuverten där de är ihopklistrade och slänger endast det i sopor och sen det som bara är papper i sorteringen. Om man verkligen orkar anstränga sig... :P

Linn sa...

Oj.. Vad händer med alla kuvert som ändå hamnar i pappersåtervinningen då? Förstör dem massa då? Tokigt