torsdag 24 oktober 2013

Punka..

Idag mitt på dagen mötte jag upp en mamma som jag träffat på babygruppen för en promenad. Kul att lära känna någon annan mamma!! Jag har verkligen inga vänner som jag umgås med som har barn så ja, kul. Min kusin bor i samma stad och hon har två barn, mellan hennes Tuva och Theodor skiljer det bara 11 dagar så det är jätteskoj. Men ändå, kul att lära känna någon mer att kunna utbyta lite barnbekymmer med hehe.

Sen efter mat hemma skulle jag åka till ikea med Joel för att köpa en hylla. När jag nästan är framme för att plocka upp honom hör jag hur illa det låter från bilen och det går segt. Som jag tror, punktering på ett däck. STOR SUCK! Jag fick punktering senast i vintras, höggravid ståendes på A6, jättekul.. Idag var det tur att jag skulle träffa Joel iaf för han kunde byta till reservdäcket (vilket jag inte hade vågat ge mig på hehe) så vi kunde åka vidare. 

Hylla handlade på ikea+fika. Sen blev det maxi för att handla lite inför att baka och hämta ut ett paket. Vidare hem och lämna grejer, lämna Joel och sen hem till mamma för att lämna däcket. När vi väl anlände till mamma var Theodor helt uppgiven. Han hade inte fått mat på flera timmar så med all rätt. Men sen så, så blev det bra!!

Nu sitter jag och tittar på Hela Sverige bakar och "bakar" lite själv. Jag förbereder lite inför min planerade bakning imorgon. Halloween-cupcakes blir det. Sköj!! 

1 kommentar:

Amanda sa...

Mammavänner behövs alltid!!:-)
Kram!