torsdag 3 oktober 2013

Saker jag vill göra

Det är så mycket jag vill fixa till och göra för tillfället men så har jag varken tid, ork eller pengar. Jag vill fixa med tavlor både i vardagsrummet och i barnrummet. I barnrummet vill jag även få dit lite hyllor och ordna till det med böcker och sådär. En hylla saknar även i vardagsrummet. I köket vill jag ha en hylla jag spanat in på ikea, men det är en för stor utgift nu då det inte är något väldigt nödvändigt egentligen.. 

Och så har vi det här med min kamera. Jag vet inte hur den fungerar och jag stör ihjäl mig på att jag skulle kunna ta superbra kort om jag bara hade det koll på inställningarna. Jag vill gå någon liten grundkurs eller så. Men tid och pengar (och ork)..

En fotobok har jag börjar sätta ihop på Theodors första månader, men tiden bara försvinner och det är lite svårt att få till det bra..

Baka vill jag också göra. Har nyss tittat igenom tidningen Hembakat och nu ser jag på Hela Sverige bakar, blir så peppad. I Malmö köpte jag några bakgrejer och fick bland annat en form av Sandra så tårta är på gång. Måste bara bestämma mig för smaker!

Städa vill jag också göra, få till det riktigt rent och iordning här hemma. Det har det inte varit på riktigt länge nu. Och med ett barn som kryper runt precis överallt så kan det kännas lättare om det är ordning så inga olyckor händer..

Theodor fick gunga idag, det tyckte han var roligt!

Inga kommentarer: