torsdag 31 oktober 2013

Mer om amning

För några dagar sedan fick jag ju en liten släng av mjölkstockning och nu har jag ett sår/blåsa efter det. Theodor suger väl dåligt när mjölken kommer trögt liksom. Jag tror fortfarande mjölken kommer lite segt där och bröst blir lätt hårt, plus en massa överskottsmjölk som ska ta plats. Puuuh.
Jag hade väl gärna kunnat fortsätta amma vissa gånger på dygnet ett bra tag till om mjölken bara hade anpassat sig, men den gör ju aldrig det. Vilket leder till risk för mjölkstockning typ hela tiden och är jag borta från Theodor bara en natt får jag lida av det i flera dagar med spända bröst.. (Pumpa vill jag inte göra för mycket heller eftersom jag vill stimulera så lite som möjligt..)

Och mat, vad är det för skit, tänker Theodor. Allt förutom gröt och majskrokar smakar tydligen vidrigt numera så det är inte lätt att trappa ner amningen. Jag vill ju att han ska bli mätt också liksom. Och det känns onödigt att göra ersättning när jag har bra mjölk att ge. Ush krångligt!

Haha vad jag ältar det här alltså. Men det är ju detta som tar upp stor del av mitt liv just nu. Jag är glad att Theodor har kunnat amma så bra, roligare hade det varit om det hade gått bra för mig också. Jag har nog haft såriga bröstvårtor mer än jag inte har haft det typ...  Det känns så orättvist också mot mammor som gärna vill fortsätta amma och barnen inte vill. Så sitter jag här, som inte hade haft något emot att sluta amma, med ett barn som bara vill ha mer och mer..

Theodor i sin stora overall..
Och Theodor som övar på att stå!

Inga kommentarer: