torsdag 10 oktober 2013

Rödflammig

Idag känns det lite jobbigt att vara mamma. Igår blev Theodor alldeles rödflammig på kroppen och likaså idag. Både på halsen, ryggen och magen. Han har även haft mer gnälliga stunder på dagen när han både har sovit och ätit, så vad är det då liksom? Hör gnället och huden ihop? Puuh så jobbigt att inte veta!

Det enda jag skulle kunna tänka att det beror på är amningen. Att jag äter mjölk och ägg och att han nu reagerar på det. Men bara nu helt plötsligt efter 8 månader? Men ja det kan väl bli så, men hur ska man veta?

Vi får väl se om det går över annars får jag höra av mig till barnmottagningen. Blir det för mig att sluta äta mjölk och ägg är det nästan så att jag överväger att sluta amma. Fast det känns inte heller bra, även om jag inte direkt myser vid amningsstunderna hehe!

Vi idag, lite tveksamma. Skratta eller gråta?


Inga kommentarer: