fredag 4 oktober 2013

Mat, mat, mat

Theodor har somnat in för lite förmiddagsvila, Christopher har gått till jobbet, djuren ligger och chillar och jag läser om mat till barn. Vips så är Theodor plöstligt snart 8 månader (!!!) och vanlig mat behövs oftare och innehållet är viktigare. Det ska helst både vara rotfrukter, grönsaker, kött och bär. Och lite gröt och bröd och hej och hå. Än har Theodor mest ätit ett litet mål mitt på dagen och sen gröt och välling på kvällen någon gång. Men nu kanske det snart är dags för två måltider, lite fruktmellanmål och gröt både morgon och kväll. Sen kan vi ju inte ändra allt från en dag till en annan, då blir det kanske kaos i  magen.. Jaja, mjölken sprutar ju fortfarande och han tar gärna bröstet fortfarande så han lär ju inte få brist på något än på ett tag!

Inatt var min kropp död och försökte nog motverka hosta/halsont. Att då gå upp till Theodor vid 01 gick inte. Han låg och skrek brevid mig tills Christopher tröttnade och gick upp med honom. Inte kul när han skriker men ibland går det bara inte att gå upp, då hade jag nog trillat ihop ändå!

Idag ska jag försöka ta det lugnt lugnt eftersom det är något lurt i kroppen. Fredag och fredagsmys, yeeey!!

Inga kommentarer: