torsdag 25 juni 2009

Fisketur i Bunn

Idag steg jag upp av att klockan ringde vid kvart över sju. Den senaste tiden har jag ju gått upp vid 11-tiden helt självmant, så det var en omställning. Upp och gjorde mackor och fixade med hundarna. När det var kirrat och klart så kom Samuel och Joel ungefär. Vi åkte till Bunn och var framme vid nio. Vi hoppade i den lilla båten och åkte ut på sjön. Vi gled runt på sjön under dagen och jag låg mest och solade. Jag provade också att fiska, eftersom jag aldrig gjort det förr, men det var lite krångligt och rätt tråkigt. Nöjde mig med att ligga i solen och guppa runt. Detta gjorde vi fram till två-tiden då det började bli molnigt och Samuel behövde åka hem och sova efter att han jobbat natt, och ska jobba natt igen,hää.

Hemma och sjukt trött. Smörjde in Christophers röda skinn och sen tog jag en dusch och smörjde in även mig själv i after sun. Var inte alls sugen på att vara mer i solen just då så lagade lite mat och satte på en film. Nu ser jag dock det underbara vädret igen och undrar vad som ska hända de närmaste dagarna när det är så fint väder. Jag vill ligga på stranden och sola och bada hela dagarna, men det kan kanske inte de rödbrända pojkarna? Neh, fy va jobbigt det blev. Altanen är alldeles för varm och tråkig att ligga på en hel dag.. Det löser sig. Får ta med ett parasoll, tummen upp! Nu ska jag chilla. Hey.

Inga kommentarer: