tisdag 2 juni 2009

Hundbad

Nu är jag minsann hemma. Har varit i skolan idag som vanligt men efter det så åkte jag och Elin till västersjön. Egentligen ville vi ha sol och mysväder, men det funkade med moln med. Vi hämtade först upp Pär så det blev väldigt trångt i bilen med tre pers och två hundar. Men det gick ganska bra ändå. Vägen till västersjön blev dock lite oviss, då en av vägarna var avstängd. Vi körde ut helt fel vid ett tillfälle, och vid ett annat hamnade vi på fel sida av vägen på en 70 väg. Livsfarligt. Tur att det var lite trafik! Hundarna hade i alla fall kul vid sjön och sprang runt och lekte lite. Yra hoppade ju i vattnet och simmade medan Loppan kom så långt att hon doppade lite av magen. När det blir bra väder ska jag gå i med henne i sjön så hon bågar simma lite. Blir nog ruuligt.

Nu ska jag fixa min matsäck för imorgon. Då ska klassen helt självständigt åka till öggestorp och paddla kanot och ha en trevlig dag i naturen. Blir nog sketanice!

2 kommentarer:

Elin sa...

Haha, verkligen trevligaste bilturen på länge tycker jag!!

Linn sa...

hha totalt livsfarlig!